הכי אחי מפגש ראשון

מפגש ראשון "אפק", בית-ספר אקולוגי ניסוייי פועל לאור ערכי הקיימות ומאמין בטיפוח הקשר החברתי עם קהילות מגוונות, בקשרי פתיחות, למידה תרבותית וערבות הדדית. מזה שנתיים קבוצת מועצת התלמידים בבית- הספר מבססת ומטפחת את הקשר עם הקהילה האתיופית ביישוב. בשנה שעברה, תשס"ט, התעורר בנו הרצון לחלוק את מה שיש לנו עם הקהילה המקומית, חשבנו בקבוצה כיצד ניתן יהיה לעשות זאת.
 
בקבוצה העלנו אפשרויות מגוונות כמו לחבור לתלמידים מבתי ספר של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, לקשור קשר עם ילדים חולים המאושפזים בבתי-חולים ועוד.ההחלטה שהתקבלה ברוב קולות הייתה ליצור קשר עם הקהילה האתיופית בעיר.
 
יצרנו קשר עם הגברת טליה סמולש, (אימא של בוגרי בי"ס) מתנדבת פעילה, הנמצאת בקשר עם הקהילה האתיופית והיא סייעה לנו ביצירת הקשר עם מנהלת הקבוצה הגברת אסתר קסה והעובד סוציאלי אבי. התקיים מפגש לתיאום ציפיות ובניית התוכנית למפגשים והחל הקשר עם המרכז של הקהילה האתיופית, הכולל תלמידים מכתות ג' עד ו' מבתי ספר שונים שבעיר. המפגשים נקבעו לשעות אחר הצהרים לאחר שעות הלימודים. מטרתינו המרכזית הייתה הכרות אישית והכרות עם התרבות והמורשת של העדה האתיופית, וכן לחשוף בפניהם את התרבות הבית-ספרית והעשייה שלנו, להכירם ולקשור עמם קשר חברתי. תודה לכל השותפים: מההלות, מורים, הורים ובעיקר לכם התלמידים.
 
המפגש הראשון התקיים בבית ספרנו. למפגש הצטרפה מקהלת בית- הספר בניצוחה של המורה למוסיקה הגב' דבורה הירש. המקהלה הופיעה בפני האורחים ובמהרה הצטרפו כל התלמידים ושרו שירים לפורים ביחד. בקבוצות הפעילות הוכנו קטעי נגינה משותפים ובהמשך כל קבוצה הציגה את קטעי הריקוד והנגינה שהכינה. הילדים נהנו להכין יחד את הקטעים, לשיר, לרקוד ובסיום נהנו מהכיבוד שחברי מועצת התלמידים הביאו. השם שנבחר לקבוצה המשותפת של תלמידי מועצת התלמידים של "אפק" והקהילה האתיופית הוא "הכי אחי", כדי לבטא את תחושת האחווה שנוצרה בין התלמידים.
 
מרגש לראות את השיתוף בין התלמידים והחיבור ביניהם בתקווה שקשר זה יתרום לפתיחות והכרות בין הלומדים והקהילה בעתיד. המפגש הבא יתקיים במועדון הרש"ש במרכז של הקהילה האתיופית ובו יציגו ילדי הקהילה את מורשתם ויכינו פעילות משותפת.